28 d’agost 2006

Transport públic: Col.lectivitat versus individualisme


Sembla ser que al nostre municipi, hi ha tradició de transport municipal. Així ho demostra aquesta divertida fotografia de l'any 1930.
L'agenda 21 ha demanat a la Regidoria de Serveis, les dades estadísiques d'ús del bus municipal.
Encara no podem oferir aquestes dades, perquè l'empresa Sagalès no les ha lliurat a la regidoria.
Com ja sabeu el transport municipal no està pensat per obtenir BENEFICIS, ENS AL CONTRARI és un servei al ciutadà amb menys recursos, en front d'aquells que disposen d'un vehicle individual. A més d'una tasca social, l'ús del transport col.lectiu, evita la contaminació atmosfèrica, i possibles accidents de trànsit, ja que a menys vehicles a les carreteres, menys accidents i alhora menys despesa sanitària. És el cercle de la sosteniblitat a l'asfalt.
L'auditoria mediambiental (PALS), va incloure aquestes accions per implementar el transport municipal:

Programa 2.2. CAP A UNA MOBILITAT SOSTENIBLE
2.2.1: Actuacions de millora de la connexió viària entre els barris i els punts d’interès al municipi.
2.2.5: Estudi de la mobilitat i de les possibilitats de transport públic al municipi.
2.2.6: Actuacions de millora del transport públic al municipi.
PROGRAMA 3.1. FOMENT DE L’EDUCACIÓ AMBIENTAL.
Acció 3.1.5: La mobilitat sostenible


El resultat de tot això va ser el bus local de Santa Eulàlia de Ronçana, es va possar en funcionament el 4 d'octubre del 2004.

Si voleu ampliar informació aneu a l'Associació per a la promoció del transport públic.

Font d'informació: La fotografia ha estat estreta del Suplement 25è aniversari de la Revista Ronçana.

Agenda 21 SER: Persones, Informació i Participació

Etiquetes de comentaris: