25 de gener 2007

RENFE, RENFE,RENFE i que més?



El Blai Dupasquier ha fet arribar a l'a21ser, aquest escrit. L'agenda 21 SER creu fermament que una bona política en trasport públic es l'eix fonamental per aconseguir apropar-nos al protocol de Kyoto.

Blai A. Dupasquier, Delegat de la PTP al Vallès oriental.
Urgeix la intervenció del servei ferroviari Davant la continuïtat dels problemes amb el servei ferroviari operat per Renfe, us remetem una nota de premsa on es reclama la intervenció del servei ferroviari per part de la Generalitat de Catalunya, el compliment de les indemnitzacions als usuaris afectats i la transferència del servei prevista a l’Estatut.

Associació per a la Promoció del Transport Públic
C. Clot, 86. Entresòl - C Tel. (93) 244 49 70 info@laptp.org
08018 – Barcelona Fax (93) 531 05 67
www.laptp.org

Urgeix la intervenció del servei ferroviari

La crisi ferroviària a la qual ens ha sotmès el Ministeri de Foment durant els
darrers temps es troba lluny de la seva solució. Dos mesos després de l’anunci
del Pla d’Actuació Urgent del Ministeri, el nombre de retards i avaries no s’ha
reduït significativament. Els usuaris dels trens de rodalies i regionals a Catalunya
se senten cada vegada més farts i impotents davant d’un servei que ni el govern
central ni la Generalitat acaben de reanimar.
Com a conseqüència del pèssim servei públic ofert per Renfe i Adif, i
davant les escasses expectatives de millora, la PTP declara el següent:

-L’administració pública ha estat incapaç de satisfer les demandes de
millora del servei, expressades contundentment pels ciutadans durant
els darrers temps. Ni el lliurament de 10.000 signatures a la Delegació
del Govern Central (no contestades), ni les repetides queixes dels
usuaris, ni la manifestació de centenars de ciutadans a Sants del passat
novembre, han servit per millorar de debò el servei de Renfe.


-Tot i la incorporació de personal específic, encara ens trobem sota
mínims pel que fa la informació d’incidències. Els usuaris no reben la
informació bàsica dels retards a bord dels trens o a determinades
estacions.


-Reclamem, per enèsima vegada, indemnitzar els usuaris víctimes del
mal servei ferroviari tal com ha suggerit recentment el Síndic de
Greuges de Catalunya.


-Demanem, amb caràcter d’urgència, el compliment dels traspassos del
servei de Rodalies i Regionals previstos a l’Estatut, amb la dotació
econòmica necessària per posar la xarxa al dia i recuperar la sequera
inversora dels darrers deu anys.


-Novament exigim a la Generalitat de Catalunya la intervenció immediata
del servei davant de la ineficàcia i insolvència del Ministeri de Foment,
per tal de defensar els interessos dels usuaris d’un ferrocarril cridat a
reduir el col·lapse i accidentalitat de la nostra mobilitat
.


L’associació no descarta noves mobilitzacions socials per a què les
necessitats dels usuaris de Rodalies siguin assumides pels gestors
ferroviaris i pel Govern de la Generalitat.

Barcelona, 24 de gener 2007



Agenda 21 de Santa Eulàlia de Ronçana: Persones, informació i participació.

Etiquetes de comentaris: